Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
BT

Bílý Tygr

22. 4. 2010 10:41
Severní varianta je jediná rozumná

Pane Hrdino a ostatní odpůrci dálnice, musím s Vámi hluboce nesouhlasit!!. Vy žijete v HK kraji, jak píšete, to mluví za vše. Možná ani nevlastníte automobil, nebo jste si na Semilsku nikdy nehledal práci. Jižní varianta je nesmysl, neřeší to nic pro Lib. kraj a  Semilsko, o které tu jde v první řadě a které je s Frýdlantskem nejchudší region Lib.kraje, i to dopravní odříznutí je 1 z důvodů. Jižní trasa nic neřeší, ani o to Střed.kraj nemá zájem. A superseverní varianta je šíleně drahá, neřeší napojení  na Prahu, což je další mínus.

Žádný Český ráj se neničí, i dnes je tam neúměrně zatížená doprava, jen s tím rozdílem, že ty auta jezdí v obcích pomalu,  a tím pádem těch spalin produkují ještě více. A komunikace ve směru Turnov - HK je naprosto katastrofální, neúměrně přetížená, lidově se jí říká silnice smrti. To asi chtějí odpůrci dálnice zachovat!;-€

0 0
možnosti
P

Pavel_D

2. 4. 2010 14:44
Mnichovská zrada liberecké ČSSD

Zejména pro komentátora "absolutus" přikládám odkaz na výsledky hlasování:

http://www.turnovskovakci.cz/view.php?nazevclanku=r35-jednou-nejsp&cisloclanku=2010040001

Pro severní variantu hlasovali především zastupitelé za ČSSD, i když jejím předvolebním slibem bylo, že severní variantu neschválí. Někdo může říci, že se situace změnila, někdo, že je to zrada.

Změnit názor není tak těžké, je-li použit zajímavý a příjemný přesvědčovací prostředek.

0 0
možnosti
A

Alfie

31. 3. 2010 12:28
Normálně s rychlostními silnicemi souhlasím, ale...

Přetnout dálnicí Český ráj??? To je jako postavit hypermarket na hradčanském nádvoří :-(

Prostě ne vždy je nejkratší varianta také nejlepší, jsou místa, která bychom si měli chránit. Kde jsou všichni ti ochranáři, kteří dokázali zablokovat mnohé užitečné stavby kvůli jedné kytce nebo žábě? Tady by bylo užitečné napnout síly k prosazení šetrnější trasy a nic?

0 0
možnosti
P

Pavel_D

31. 3. 2010 13:10
Re: Normálně s rychlostními silnicemi souhlasím, ale...

Reportáž z KÚ si přečtěte na http://www.turnovskovakci.cz , tam se dozvíte, jak krajští zastupitelé respektovali názory občanů, petice, odpor naprosté většiny obcí, které vyhlásily stavební uzávěry atd.

0 0
možnosti
JV

Scout_duck

31. 3. 2010 9:38
Povinně na dálnici

Máte pravdu, že je jižní varianta delší atd.

Ale opravdu si budeme ničit jedno z nejkrásnějších míst ČR kvůli penězům? Od čeho má stát právo vytvářet zákony ... zkrátka by šlo vytlačit kamiony na dálnici, pokud je to možné.

Ve jménu co největšího zisku skutečně nechci ničit hezké věci. Zní to dost naivně, ale proč by to nešlo :)

0 0
možnosti
O

ostrá

31. 3. 2010 10:04
Re: Povinně na dálnici

podle mého názoru je lepší věc pořádně prodiskutovat, a raději udělat více vyhodnocení všech variant, než něco před volbami rychle rozhodnout, i když to ve skutečnosti není to nejlepší řešení.

0 0
možnosti
DF

davidsson

31. 3. 2010 9:11
Jižní varianta je dopravně zcela nesmyslná

Zas jeden odborník na dopravu. Jižní varianta je dopravně zcela nesmyslná. Kudy by asi jel onen kamion, kdyby si měl zajet 20km á 5Kč/km mýto+8,5 Kč/km nafta? To je 270 Kč při jedné jediné cestě. Všichni hlídají každou korunu, objet dálnici, pokud se to vyplatí, musí řidiči i ve Francii nebo Španělsku. Jediné štěstí, že ekofašos nebyli i před 25lety. Jednu "dálnici Českým Rájem" už totiž máme. Vede pod Drábskými světničkami, blíž než by kde vedla severní varianta. Přesně tudy by auta jezdila při schválení jižní varianty. Není Vám líto Drábských světniček?

0 0
možnosti
P

Pavel_D

31. 3. 2010 10:13
Re: Jižní varianta je dopravně zcela nesmyslná

Podle Vás by tedy nemělo vůbec smysl dálnice stavět, když je výhodnější jezdit po kratších starých silnicích. Ty ale nebývají na takovou zátěž dimenzované - nemají tak masivní podklad, a tudíž se brzy poničí. Váš výpočet spotřeby není přesný, protože zapomínáte, že při plynulé jízdě je spotřeba menší, než při stálém rozjíždění a brždění. Kromě toho zkuste s kamionem projet turnovské kruháky a uvidíte, že ještě rád pojedete o 20 km delší trasou.

Existuje jediné řešení, které by mělo efekt - převést dálkový tranzit na železnici. Což je u nás vinou špatné vládní dopravní politiky také rázu sci-fi.

A vůbec - ať platí dopravci, když využívají silnice. Proč by měli občané měst odnášet to, že průtah obydlenou částí přijde dopravce levněji? Průtah Prahou kolem muzea se Vám líbí?

0 0
možnosti
JS

sochor

31. 3. 2010 8:58
Ono to není tak jednoduché

Pomineme-li pseudoproblém ochrany přírody, proč si myslíte, že je jižní varianta lepší. Podívejte se na mapu a stále si myslí te, že tisíce kamiónů si vyberou trasu o 15 km delší. Ne budou jezdit stále po staré silnici.

0 0
možnosti
P

Pavel_D

31. 3. 2010 9:38
Re: Ono to není tak jednoduché

Tento argument je obvyklý. Ovšem v zahraničí je zvykem vést dálnice co nejdál od měst, je na to i nějaká norma. Severní trasa by procházela intravilánem Turnova, a to je na ní to nejhorší. Normální člověk by raději jel o 15 až 20 km delší trasou, bude-li to rychlostní silnice nebo dálnice s náležitými parametry, než se motat po staré úzké silnici s řadou obcí, kde musí jet 50 km/hod (jsou tam radary). Takže když si spočítáte náklady na PHM (při stálém zpomalování a rozjíždění je spotřeba vyšší i o 30%), pohodlí při jízdě bez kritických situací a bez problému projet s dlouhým vozem několika podměrečnými kruháky, jistě uznáte, že tento argument je přinejmenším sporný.

Pojedete-li z Brna do Uherského Hradiště, máte dvě možnosti. Vzít to kratší cestou s parametry podobnými té naší I/35, nebo o 50km delší oklikou po dálnici na Břeclav. Všichni jezdí tou delší! Ono je to pohodlnější a hlavně rychlejší. Vyzkoušeno na vlastní kůži.

0 0
možnosti
T

Tecumtha

31. 3. 2010 8:58
nebyla by někde k nahlédnutí na porovnání

v mapě všechna navrhovaná řešení ?

0 0
možnosti
JS

sochor

31. 3. 2010 9:04
Re: nebyla by někde k nahlédnutí na porovnání

Například:

http://www.rsd.cz/rsd/rsd.nsf/0/8D7B8BF9D041A6BAC12576D400577FA0/$file/RSD_R35_2_10.pdf

0 0
možnosti
ZS

Archis

31. 3. 2010 8:53
Tady nejde o ekologii

tady jse jen za každou cenu klást překážky. Kdyby byla schválena jiná trasa zase by byla špatná. Znám jednoho takového aktivistu, bojovníka proti stavcě dalnic a přitom sám jezdí starým křápem kterému se kouří z výfuku jako z komína v Prunéřově.

0 0
možnosti
TF

Tomáš Flaška

31. 3. 2010 8:47
Nesouhlas

Jižní varainta je o dost delší. Souhlasit by s ní musel i Středočeský kraj. Příprava, projekty, posuzování, schvalování - průtah o dobrých deset let. Nejdůležitější je, aby to už stálo. A ona ta komunikace, když bude většinou kopírovat současnou silnici, na který je provoz k neudržení, tak to zase takový zásah do přírody nebude a už vůbec nedojde k nějakému novému dělení Českého ráje. Bohužel díky lidem jako vy a organizacím, které zastupujete, jsou problémy se silnicemi pořád. Začalo to D5 kolem Plzně, pokračovalo D8 přes České středohoří, bují to D3 v Posázaví a pokračuje to ....

A ruku na srdce, přináší teď D5 kolem Plzně nějaké problémy pro životní prostředí, nebo pro nějaké obyvatele? Stálo těch 8 let odkladů za to?

0 0
možnosti
VV

SYETEY-KOTZOUR

31. 3. 2010 10:07
Re: Nesouhlas

:-)R^

0 0
možnosti
JS

sochor

31. 3. 2010 8:36
Ono to není tak jednoduché

Pomineme-li pseudoproblém ochrany přírody, proč si myslíte, že je jižní varianta lepší. Podívejte se na mapu a stále si myslí te, že tisíce kamiónů si vyberou trasu o 15 km delší. Ne budou jezdit stále po staré silnici.

0 0
možnosti
  • Počet článků 42
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1598x
Scripto ergo sum.